close

 

在桂林,我第一次被耍了。

 

桂林是有名的觀光勝地,我們從陽朔搭車一到桂林,一踏出車門,就有一推人蜂擁而上,圍著我們倆個兜售車票或是提供飯店。他們像看到蜜糖的蒼蠅一般,請也請不走,趕也趕不掉。

 

天氣炎熱,他們人多口雜,我的脾氣馬上就被他們弄得熱血沸騰,厲聲地告訴他們,讓我們先喘口氣,若我們有需要會再找他們。一位婦人緊盯著我們不放,我告訴她票我們不跟她買,會直接跟票亭買。

 

她回我,「跟我買或跟票亭買,票價都一樣。」接著我看她走向搭在樹下的票亭,與售票人員交頭接耳。票亭上寫著至各地的票價,我買了兩張到和平的車票,價錢與板子上的數字有異,不知什麼原因,我並沒有與售票人員爭執,但我深知受騙上當了。

 

上了車後,司機告訴我,票也可在車上買。而且票價只有我買的四分之一!我非常生氣,氣我自己,白紙黑字寫那麼清楚還受騙,自己活該倒楣。也氣那群死纏爛打,睜眼說瞎話的黃牛。

 

GuiLin is the most terrible city I have been to in China so far.

 

Right after we got off the bus from YangShou, people came over to us like swarm, asking where we head to. One after the other, non-stop.

 

We rested in train station and later decided to go to PingAn, LongSheng in GuangXi. People in the streets quoted different prices. I know we were being ripped off but failed to do anything. I felt angry and disappointed at the same time. I don't mind to pay but disgusted by cheating.

 

The bus dropped us at HePing village where we had to transfer another bus to get to PingAn. Weather was fairly nice in the mountains. A bit shower but won't hurt. Road condition to PingAn was bad. The bus was full of tourists, mostly foreigners. Everyone at least carried one backpack which slowed the bus down.I think the scenery on the way to PingAn is the most touched place I have ever seen in China. Clean and fresh if no one around.

 

People here is called the Zhong tribe which according to Lonely Planet is the tribe similar to Chinese who knows how to do business.

arrow
arrow
    全站熱搜

    兩隻魚 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()